پسران بد ...
11 / 4 / 1398برچسب:, :: 7:54 ::  نويسنده : ایمان شرافت

میـلاد با سعادت مولود كعبه امام علي(ع (بر شیعیان و همه محبان و رهپویان طریق علوی تبریك و تهنیت باد.

مرديمي آيد از تبار نور، از تبار عاشقان و شوريدگان. مردي كه محمد (ص) از گلخنده هاي نگاه او نشاط مي يابد و ابوطالب در نيمه شب هاي بيداري دل، با اوراز دل مي گويد و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روي او مي گشايد تا گلشادماني را آبشار لبخند او شكوفا كند. مردي كه طلوع مهرانگيز نگاهش ديگربار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لايزال به جان پاكان مي نوشاند و پيالهحيات عاشقان از نگاهش لبريز مي شد. علی، فصيح ترين شعر حيات و زيباترينآواز آفرينش بود.



ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1392برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : ایمان شرافت

دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

۱۲ بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران

در این روز بزرگترین استقبال در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۲۷:۳۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم قبرستان بهشت زهرا شد. خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.



ادامه مطلب ...

ولادت حضرت محمد مصطفی(ص),ولادت حضرت محمد(ص),میلاد حضرت محمد,ولادت امام جعفر صادق (ع)

ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)
تولد نور

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل ( سال 570 میلادی ) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود.مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ی هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند.
امام صادق(ع) به نقل از سلمان فارسى فرمود:

پيامبر اكرم(ص)فرمود: خداوند متعال مرا از درخشندگى نور خودش آفريد  نيز امام صادق(ع) فرمود: خداوند متعال خطاب به رسول اكرم(ص)فرمود: «اى محمد! قبل از اين كه آسمان‏ها، زمين، عرش و دريا راخلق كنم. نور تو و على را آفريدم...».
ثقه‏ الاسلام كلينى(ره) مى‏ نويسد: امام صادق(ع) فرمود:

«هنگام ولادت‏ حضرت رسول اكرم(ص) فاطمه بنت اسد نزد آمنه (مادر گرامى پيامبر)بود. يكى از آن دو به ديگرى گفت: آيا مى‏بينى آنچه را من‏ میبينم؟ديگرى گفت: چه می ‏بينى؟ او گفت: اين نور ساطع كه ما بين مشرق ومغرب را فرا گرفته است! در همين حال، ابوطالب(ع) وارد شد و به‏ آن‏ها گفت:
چرا در شگفتيد؟ فاطمه بنت اسد ماجرا را به گفت. ابوطالب به اوگفت: مى‏خواهى بشارتى به تو بدهم؟ او گفت: آرى. ابو طالب گفت:از تو فرزندى به وجود خواهد آمد كه وصى اين نوزاد، خواهد بود
سیمای محمد(ص)
امام جعفر صادق(ع) فرمود: امام حسن(ع) از دائى‏اش، «هند بن ابی هاله‏» كه در توصيف چهره پيامبر(ص) مهارت داشت، در خواست‏ نمود تا سيماى دل آراى خاتم پيامبران(ص) را براى وى توصيف‏ نمايد. هند بن ابى هاله در پاسخ گفت:

 



ادامه مطلب ...

(مَن يُعَظِّمْ شَعائِراللّه فَاِنَّها مِن تَقْوى القُلوبِ . . .)

خوشا به حال كسى كه شعائر دين خدا را بزرگ و محترم شمارد; زيرا اين صفت، ويژگى دل هاى پرهيزگار است.

هشتم ربيع الاول شهادت مظلومانه ى امام حسن عسكرى (عليه السلام)آغاز دوره ى امامت امام مهدى (عج)، از حوادث مهم و حساس تاريخ تشيع به شمار مى رود. با گرامى داشت خاطره ى اين روز باشكوه، مطلب زير را با هدف آشنايى بيشتر با شخصيت آخرين حجت خدا در روى زمين و اظهار ارادت به پيشگاه آن حضرت تقديم مى داريم. اميد است هميشه ياد آن عزيز پنهان در پس پرده ى غيبت را در دل هايمان زنده داريم و از وظايف خطير خويش در اين دوره ى سرنوشت ساز غافل نباشيم.

اصل امامت:

مقوله ى امامت و جانشينى پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم)، همواره به عنوان يكى از مباحث مهم اعتقادى مسلمانان در طول تاريخ مطرح بوده است. در ديدگاه شيعه، اهداف نزول كتاب هاى آسمانى و ارسال پيامبران الهى، هنگامى به طور كامل تحقق مى يابد كه ختم نبوت با نصب امام معصوم همراه باشد. امام همه ى ويژگى هاى پيامبر به جز دريافت وحى را داراست كه با ولايت تكوينى (قدرت بر تصرف در نظام هستى) و ولايت تشريعى (تبيين و تفسير آيات و احكام الهى) و از بين بردن نارسايى هاى موجود، زمينه را براى رسيدن انسان به كمال معنوى فراهم مى كند.



ادامه مطلب ...

1- صحبت کردن و سخن گفتن زیاد با ایشان (دعای عهد)

2- زیاد به یاد ایشان بودن (بعد از هر نماز سلام دادن به آن حضرت و درد و دل کردن با ایشان)

3- جلب محبت ایشان با هدیه دادن به آن حضرت (صلوات - اهدای ثواب روزه - نماز)

4- وفاداری و ثابت قدم ماندن در دوستی با ایشان

5- مقدم کردن خواسته های حضرت بر خواسته های خود

آیا واقعاً نمی خواهید ؟!

دنیایی سرشار از شادابی ، صفا و صمیمیت را تجربه کنید ؟

همچنین شاهد دنیایی بدون فقر و بیماری و رنج و گرفتاری باشید ؟

آیا واقعا نمیخواهید شاهد دورانی باشید که پیامبر(ص)در این باره فرموده اند:

امت من در زمان مهدی (عج) از چنان نعمتی برخوردار می شود که هرگز نظیر آن دیده نشده %

همچنین فرموده اند :

هیچ کس فقیر نمی ماند و مردم برای صدقه دادن دنبال فقیر می گردندو پیدا نمی کنند ومال را به هر که عرضه می کنند می گوید بی نیازم !؟

حال که اینچنین است ؟!

اگر تا امروز آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده ایم و از دعا برای فرج با شکوه امام زمان (عج) غافل مانده ایم برای جبران دیر نشده است !!

بیایید با خدای مهربان عهدی ببندیم و خالصانه به درگاه حضرتش عرضه بداریم .

پروردگارا از اول عمرم تا اکنون اگر ئر پرونده من عملی است که مورد رضای توست (نماز-روزه-حج-قرائت قرآن - صدقه-احسان به خلق - صله رحم-عزاداری - ذکر- ادعیه-اعمال مستحبی و ...) را برای تعجیل مولایم قرار بده و از امروز با هم در یک طرح فراگیر و همگانی عهد می بندیم که هر روز صبح با قرائت 3 مرتبه سوره توحید که ثواب ختم قرآن را دارد و 10 صلوات همراه باذکر (وعجل فرجهم) با نیت فرج امام زمان (عج) نام خود را در زمره تأثیر گذاران در امر فرج با شکوهش قرار دهیم ##

وقایع تاریخی ماه صفر

شهادت مظلومانه دختر خرد سال امام حسين (ع) اربعين سالار شهيدان، رحلت جانگذاز حضرت رسول (ص)، شهادت سبط اکبرش امام حسن (ع) و نيز شهادت غريبانه امام رئوف حضرت امام رضا (ع) از وقايع تلخ و جانکاه ماه صفر است. شيعيان و محبان اهل بيت(ع)، ماه صفر را همانند ماه محرم از ايام سوگواري و عزاداري مي دانند. زيرا در آغاز اين ماه، سپاهيان يزيد بن معاويه، خانواده بي پناه امام حسين(ع) و بازماندگان دشت کربلا را به حالت اسيري وارد سرزمين شام نموده و آنان را در فشار روحي و رواني قرار دادند و از هر جهت زمينه آزار و اذيتشان را فراهم کردند. طبق نقل تاريخ يکي از کودکان خردسال امام حسين(ع)، به نام حضرت رقيه(س) بر اثر تحقير و توهين روز افزون دشمن و سختي هاي اندوه بي پايان از دست دادن پدر، مظلومانه و غريبانه در خرابه شام بدرود حيات گفت و غم بازماندگان کربلا را تشديد نمود. بيستم اين ماه مصادف با اربعين شهادت امام حسين(ع) و يارانش در کربلا است. علاوه بر آن، رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) و شهادت جانگداز امام حسن مجتبي(ع) در بيست و هشتم و شهادت امام رضا(ع) در آخرين روز اين ماه قرار گرفته است.
بنابراين، سراسر اين ماه براي محبان اهل بيت(ع)، ايام حزن و اندوه و عزاداري و سوگواري است.

 



ادامه مطلب ...

 

اربعین به معنای چهلم است.

اربعین بیستم ماه صفر است که چهل روز بعد از روز عاشورا است. مسلمانان شیعه در این روز مراسم سوگواری به یاد حسین بن علی، نوه پیغمبر اسلام و ۷۲ تن از یارانش را که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید کشته شدند، برگزار می‌کنند. در مناطق شیعه نشین مراسم عزاداری برگزار می‏شود. در تقویم رسمی ایران این روز تعطیل می‌باشد. همه ساله در اربعین حسینی شیعیان دنیا در کربلا محل دفن حسین و یارانش جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۱میلیون نفر در کربلا گرد هم آمده بودند.

مورخان نوشته‌اند که جابر بن عبدالله انصاری، همراه عطیه عوفی در همان اولین اربعین پس از عاشورا به زیارت حسین رفتند.

در برخی منابع اسیران شام یعنی بازماندگان کشته‌شدگان کربلا در چهملین روز کشته شدن حسین بن علی به کربلا رسیدند.

 

     حسین ، کشته دیروز و رهبر روز است

                                                     قیام اوست ، که پیوسته نهضت آموز است
      تمام زندگی او ، عقیده بود و جهاد
                                                     اگر چه مدت جنگ حسین ، یک روز است



ادامه مطلب ...

غدیر خمنام ناحیه‌ای میانمکهومدینهاست کهپیامبر اسلامدرحجةالوداع،علیرا «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میانشیعیانبهعید غدیر خم شهرت دارد

 



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

درباره وبلاگ

ما در انتظار رؤیت خورشیدیم... با سلام به وبلاگ « پسران بد ... » خوش آمدین لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه هر چه بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1