پسران بد ...
10 / 11 / 1392برچسب:, :: 8:0 ::  نويسنده : ایمان شرافت

دههٔ فجر انقلاب اسلامی به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

۱۲ بهمن روز ورود روح‌الله خمینی به ایران

در این روز بزرگترین استقبال در تهران برگزار شد؛ بطوری که طول جمعیت استقبال کننده از خمینی به ۳۳ کیلومتر رسیده بود. در ساعت ۹:۲۷:۳۰ دقیقه بامداد روز دوازدهم بهمن هواپیمای حامل خمینی در میان تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست. خمینی پس از ورود به فرودگاه و ایراد سخنرانی طبق برنامه‌ای که از قبل تنظیم شده بود عازم قبرستان بهشت زهرا شد. خمینی در میان استقبال گسترده مردم تهران در ساعت یک بعد از ظهر وارد قطعه ۱۷ که مدفن شهدای انقلاب بود شد و سخنرانی خود را ایراد نمود.



ادامه مطلب ...

ولادت حضرت محمد مصطفی(ص),ولادت حضرت محمد(ص),میلاد حضرت محمد,ولادت امام جعفر صادق (ع)

ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)
تولد نور

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله در عام الفیل ( سال 570 میلادی ) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود.مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه‌ی هفدهم ربیع الاول و اکثر علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می‌دانند.
امام صادق(ع) به نقل از سلمان فارسى فرمود:

پيامبر اكرم(ص)فرمود: خداوند متعال مرا از درخشندگى نور خودش آفريد  نيز امام صادق(ع) فرمود: خداوند متعال خطاب به رسول اكرم(ص)فرمود: «اى محمد! قبل از اين كه آسمان‏ها، زمين، عرش و دريا راخلق كنم. نور تو و على را آفريدم...».
ثقه‏ الاسلام كلينى(ره) مى‏ نويسد: امام صادق(ع) فرمود:

«هنگام ولادت‏ حضرت رسول اكرم(ص) فاطمه بنت اسد نزد آمنه (مادر گرامى پيامبر)بود. يكى از آن دو به ديگرى گفت: آيا مى‏بينى آنچه را من‏ میبينم؟ديگرى گفت: چه می ‏بينى؟ او گفت: اين نور ساطع كه ما بين مشرق ومغرب را فرا گرفته است! در همين حال، ابوطالب(ع) وارد شد و به‏ آن‏ها گفت:
چرا در شگفتيد؟ فاطمه بنت اسد ماجرا را به گفت. ابوطالب به اوگفت: مى‏خواهى بشارتى به تو بدهم؟ او گفت: آرى. ابو طالب گفت:از تو فرزندى به وجود خواهد آمد كه وصى اين نوزاد، خواهد بود
سیمای محمد(ص)
امام جعفر صادق(ع) فرمود: امام حسن(ع) از دائى‏اش، «هند بن ابی هاله‏» كه در توصيف چهره پيامبر(ص) مهارت داشت، در خواست‏ نمود تا سيماى دل آراى خاتم پيامبران(ص) را براى وى توصيف‏ نمايد. هند بن ابى هاله در پاسخ گفت:

 



ادامه مطلب ...

(مَن يُعَظِّمْ شَعائِراللّه فَاِنَّها مِن تَقْوى القُلوبِ . . .)

خوشا به حال كسى كه شعائر دين خدا را بزرگ و محترم شمارد; زيرا اين صفت، ويژگى دل هاى پرهيزگار است.

هشتم ربيع الاول شهادت مظلومانه ى امام حسن عسكرى (عليه السلام)آغاز دوره ى امامت امام مهدى (عج)، از حوادث مهم و حساس تاريخ تشيع به شمار مى رود. با گرامى داشت خاطره ى اين روز باشكوه، مطلب زير را با هدف آشنايى بيشتر با شخصيت آخرين حجت خدا در روى زمين و اظهار ارادت به پيشگاه آن حضرت تقديم مى داريم. اميد است هميشه ياد آن عزيز پنهان در پس پرده ى غيبت را در دل هايمان زنده داريم و از وظايف خطير خويش در اين دوره ى سرنوشت ساز غافل نباشيم.

اصل امامت:

مقوله ى امامت و جانشينى پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله وسلم)، همواره به عنوان يكى از مباحث مهم اعتقادى مسلمانان در طول تاريخ مطرح بوده است. در ديدگاه شيعه، اهداف نزول كتاب هاى آسمانى و ارسال پيامبران الهى، هنگامى به طور كامل تحقق مى يابد كه ختم نبوت با نصب امام معصوم همراه باشد. امام همه ى ويژگى هاى پيامبر به جز دريافت وحى را داراست كه با ولايت تكوينى (قدرت بر تصرف در نظام هستى) و ولايت تشريعى (تبيين و تفسير آيات و احكام الهى) و از بين بردن نارسايى هاى موجود، زمينه را براى رسيدن انسان به كمال معنوى فراهم مى كند.



ادامه مطلب ...

1- صحبت کردن و سخن گفتن زیاد با ایشان (دعای عهد)

2- زیاد به یاد ایشان بودن (بعد از هر نماز سلام دادن به آن حضرت و درد و دل کردن با ایشان)

3- جلب محبت ایشان با هدیه دادن به آن حضرت (صلوات - اهدای ثواب روزه - نماز)

4- وفاداری و ثابت قدم ماندن در دوستی با ایشان

5- مقدم کردن خواسته های حضرت بر خواسته های خود

آیا واقعاً نمی خواهید ؟!

دنیایی سرشار از شادابی ، صفا و صمیمیت را تجربه کنید ؟

همچنین شاهد دنیایی بدون فقر و بیماری و رنج و گرفتاری باشید ؟

آیا واقعا نمیخواهید شاهد دورانی باشید که پیامبر(ص)در این باره فرموده اند:

امت من در زمان مهدی (عج) از چنان نعمتی برخوردار می شود که هرگز نظیر آن دیده نشده %

همچنین فرموده اند :

هیچ کس فقیر نمی ماند و مردم برای صدقه دادن دنبال فقیر می گردندو پیدا نمی کنند ومال را به هر که عرضه می کنند می گوید بی نیازم !؟

حال که اینچنین است ؟!

اگر تا امروز آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده ایم و از دعا برای فرج با شکوه امام زمان (عج) غافل مانده ایم برای جبران دیر نشده است !!

بیایید با خدای مهربان عهدی ببندیم و خالصانه به درگاه حضرتش عرضه بداریم .

پروردگارا از اول عمرم تا اکنون اگر ئر پرونده من عملی است که مورد رضای توست (نماز-روزه-حج-قرائت قرآن - صدقه-احسان به خلق - صله رحم-عزاداری - ذکر- ادعیه-اعمال مستحبی و ...) را برای تعجیل مولایم قرار بده و از امروز با هم در یک طرح فراگیر و همگانی عهد می بندیم که هر روز صبح با قرائت 3 مرتبه سوره توحید که ثواب ختم قرآن را دارد و 10 صلوات همراه باذکر (وعجل فرجهم) با نیت فرج امام زمان (عج) نام خود را در زمره تأثیر گذاران در امر فرج با شکوهش قرار دهیم ##

 

روز عرفه

نهم ذیحجه را ‏روز عَرَفه گویند. این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است. از سوی دیگر از آنجا که امام سوم شیعیان حرکت خود را بسوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است. همچنین زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شدهاست.«دعای امام حسین در روز عرفه» از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده میشود.عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

نامگذاری

در باره نامگذاری این روز به عرفه آمدهاست:

جبرائیل علیه السلام هنگامی که مناسک را به ابراهیم میآموخت، چون به عرفه رسید به او گفت «عرفت؟»و او پاسخ داد «آری»، لذا به این نام خوانده شد. و نیز گفته اند سبب آن این است که مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف میکنند و بعضی آن را جهت تحمل صبر و رنجی میدانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد. چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.

اعمال حجاج

در این روز حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و در آنجا به راز و نیاز و دعا پرداخته و پس از نماز ظهر و عصر این دعا را در کنار کوه جبل الرحمة می‌خوانند. سپس حجاج به‌سمت سرزمين مشعر الحرام حرکت می‌کنند تا در روز عید قربان در سرزمین منا باشند.

اعمال غیر حجاج

برای این روز دعاها، نمازها و اعمال مختلفی (از جمله غسل) ذکر شدهاست که شیعیان از جمله افرادیکه در حج حضور ندارند بجا میآورند. از جمله مهم ترین این اعمال دعای امام سوم شیعیان در روز عرفهاست.

زیارت امام سوم شیعیان

یکی از مهم ترین اعمال توصیه شده در این روز زیارت امام سوم شیعیان (از دور یا نزدیک است). در مفاتیح الجنان در این باره آمدهاست:

زیارت حضرت سید الشّهداء علیه السّلام که برابر هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه افضل از این است، و روایات‏ در کثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است[یعنی از افراد بسیاری نقل شدهاست]و اگر کسی در این روز توفیق یابد، که زیر قبّه مقدّسه آن حضرت باشد، ثوابش کمتر از کسی‏که در عرفات باشد نیست، بلکه بیشتر و بیشتر است.

 

زندگينامه امام علي بن ابي طالب (ع)

نام: على بن ابي طالب.

كنيه: ابوالحسن، ابوالحسين، ابو تراب، ابو السبطين و الريحانتين.

ألقاب: اميرالمؤمنين، سيّد الوصيين، سيّد المسلمين، سيّد الأوصياء، سيّد العرب، خليفة رسول الله، امام المتّقين، يعسوب المؤمنين، صهر رسول الله، حيدر، مرتضى، وصى، و... .

منصب: معصوم دوم و امام اوّل شيعيان و خليفه چهارم مسلمانان.

تاريخ ولادت: سيزده رجب سال 30 عام الفيل، 23 سال پيش از هجرت پيامبر اسلام (ص)

محل تولد: مكه معظّمه، داخل كعبه، در بيت الله الحرام (در سرزمين كنونى عربستان سعودى)

تولد در خانه كعبه، فضيلتى است مخصوص حضرت على (ع)، و خداى متعال، تنها به وى چنين امتيازى را كرامت نموده است. نه پيش

از او و نه پس از او، براى هيچ فردى چنين فضيلتى محقق نشده است.

نَسبَ پدرى: ابى طالب (عبد مناف) بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف.

حضرت ابوطالب (ع) پس از پدرش، عبدالمطلب، به مدت 44 سال كفيل و پشتيبان حضرت محمد (ص) بود و در ظهور و گسترش اسلام

كمك‏هاى شايانى به آن حضرت نمود و ايشان را از گزند و كيد و كين قريش در امان داشت و بهتر از فرزندان خويش از او حمايت كرد.



ادامه مطلب ...

میـلاد با سعادت مولود كعبه امام علي(ع (بر شیعیان و همه محبان و رهپویان طریق علوی تبریك و تهنیت باد.

مرديمي آيد از تبار نور، از تبار عاشقان و شوريدگان. مردي كه محمد (ص) از گلخنده هاي نگاه او نشاط مي يابد و ابوطالب در نيمه شب هاي بيداري دل، با اوراز دل مي گويد و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روي او مي گشايد تا گلشادماني را آبشار لبخند او شكوفا كند. مردي كه طلوع مهرانگيز نگاهش ديگربار حلاوت وصال و عشق را در چشمه لايزال به جان پاكان مي نوشاند و پيالهحيات عاشقان از نگاهش لبريز مي شد. علی، فصيح ترين شعر حيات و زيباترينآواز آفرينش بود.



ادامه مطلب ...
1 / 1 / 1392برچسب:, :: 8:26 ::  نويسنده : ایمان شرافت


لحظات وداع حضرت فاطمه علیهاالسلام


در اوراق تاریخ

در منابع شیعه و سنی در زمینه شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام مطالبی اعم از تاریخی و روایی ذکر شده است که در این مطلب اجمالا به آن می‌پردازیم.

 سلیم بن قیس می‌گوید:

از ابن‌عباس شنیدم كه می‌گفت: چون بیماری حضرت فاطمه علیهاالسلام شدید شد، علی‌علیه السلام را طلبید و فرمود:

 "وصیت می‌كنم تو را كه بعد از من با امامه دختر خواهر من زینب ازدواج کنی و تابوت مرا چنانچه ملائكه برای من وصف كردند، بسازی، و نگذاری احدی از دشمنان خدا در[تشییعٍ] جنازه من حاضر شوند.

 



ادامه مطلب ...

 

اربعین به معنای چهلم است.

اربعین بیستم ماه صفر است که چهل روز بعد از روز عاشورا است. مسلمانان شیعه در این روز مراسم سوگواری به یاد حسین بن علی، نوه پیغمبر اسلام و ۷۲ تن از یارانش را که در روز عاشورا به دست لشکریان یزید کشته شدند، برگزار می‌کنند. در مناطق شیعه نشین مراسم عزاداری برگزار می‏شود. در تقویم رسمی ایران این روز تعطیل می‌باشد. همه ساله در اربعین حسینی شیعیان دنیا در کربلا محل دفن حسین و یارانش جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند در سال ۲۰۱۱ حدود ۱۱میلیون نفر در کربلا گرد هم آمده بودند.

مورخان نوشته‌اند که جابر بن عبدالله انصاری، همراه عطیه عوفی در همان اولین اربعین پس از عاشورا به زیارت حسین رفتند.

در برخی منابع اسیران شام یعنی بازماندگان کشته‌شدگان کربلا در چهملین روز کشته شدن حسین بن علی به کربلا رسیدند.

3 / 10 / 1391برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : ایمان شرافت

3 / 10 / 1391برچسب:, :: 12:19 ::  نويسنده : ایمان شرافت

2 / 10 / 1391برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : ایمان شرافت

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی             چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی
خلیل آتشین سخن، تبر به دوش بت شکن                  خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی
برای ما که خسته ایم و دل شکسته ایم نه                     ولی برای عده ای چه خوب شد نیامدی
تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام                        دوبار صبح، ظهر نه غروب شد نیامدی

امام محمد باقر(علیه السلام) :

اگر مومنی را دوست دارید او را از آمدن ماه رجب با خبر سازید

 



ادامه مطلب ...

وقایع تاریخی ماه صفر

شهادت مظلومانه دختر خرد سال امام حسين (ع) اربعين سالار شهيدان، رحلت جانگذاز حضرت رسول (ص)، شهادت سبط اکبرش امام حسن (ع) و نيز شهادت غريبانه امام رئوف حضرت امام رضا (ع) از وقايع تلخ و جانکاه ماه صفر است. شيعيان و محبان اهل بيت(ع)، ماه صفر را همانند ماه محرم از ايام سوگواري و عزاداري مي دانند. زيرا در آغاز اين ماه، سپاهيان يزيد بن معاويه، خانواده بي پناه امام حسين(ع) و بازماندگان دشت کربلا را به حالت اسيري وارد سرزمين شام نموده و آنان را در فشار روحي و رواني قرار دادند و از هر جهت زمينه آزار و اذيتشان را فراهم کردند. طبق نقل تاريخ يکي از کودکان خردسال امام حسين(ع)، به نام حضرت رقيه(س) بر اثر تحقير و توهين روز افزون دشمن و سختي هاي اندوه بي پايان از دست دادن پدر، مظلومانه و غريبانه در خرابه شام بدرود حيات گفت و غم بازماندگان کربلا را تشديد نمود. بيستم اين ماه مصادف با اربعين شهادت امام حسين(ع) و يارانش در کربلا است. علاوه بر آن، رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص) و شهادت جانگداز امام حسن مجتبي(ع) در بيست و هشتم و شهادت امام رضا(ع) در آخرين روز اين ماه قرار گرفته است.
بنابراين، سراسر اين ماه براي محبان اهل بيت(ع)، ايام حزن و اندوه و عزاداري و سوگواري است.

 



ادامه مطلب ...

پنجم شعبان، زاد روز مسعود امام همام، حضرت زین العابدین است که در سال 38 ق در شهر مدینه، به دنیا آمد. او در خاندان پاک رسالت، قدم به دنیا گذاشت و جهانی از صفا، معنویت و دانش و بینش برای بشر به ارمغان آورد.

او آمد تا شیفتگان عبادت و سالکان راه معرفت و خداشناسی را، از سرچشمه زلال توحید و عرفان ناب محمّدی سیراب سازد. پدرش امام حسین علیه‏السلام به سبب علاقه فراوانی که به پدر بزرگوارشان، حضرت امیرالمؤمنین علیه‏السلام داشتند، این مولود مبارک را «علی» نام نهادند.



ادامه مطلب ...
8 / 9 / 1391برچسب:, :: 8:9 ::  نويسنده : ایمان شرافت

دو مرد در کنار درياچه اي مشغول ماهيگيري بودند . يکي از آنها ماهيگير با تجربه و ماهري بود اما ديگري ماهيگيري نمي دانست .

هر بار که مرد با تجربه يک ماهي بزرگ مي گرفت ، آنرا در ظرف يخي که در کنار دستش بود مي انداخت تا ماهي ها تازه بمانند ، اما ديگري به محض گرفتن يک ماهي بزرگ آنرا به دريا پرتاب مي کرد .

ماهيگير با تجربه از اينکه مي ديد آن مرد چگونه ماهي را از دست مي دهد بسيار متعجب بود . لذا پس از مدتي از او پرسيد :

- چرا ماهي هاي به اين بزرگي را به دريا پرت مي کني ؟

مرد جواب داد : آخر تابه من کوچک است !

 

گاهي ما نيز همانند همان مرد ، شانس هاي بزرگ ، شغل هاي بزرگ ، روياهاي بزرگ و فرصت هاي بزرگي را که خداوند به ما ارزاني مي دارد را قبول نمي کنيم . چون ايمانمان کم است .

ما به يک مرد که تنها نيازش تهيه يک تابه بزرگتر بود مي خنديم ، اما نمي دانيم که تنها نياز ما نيز ، آنست که ايمانمان را افزايش دهيم .

خداوند هيچگاه چيزي را که شايسته آن نباشي به تو نمي دهد .

اين بدان معناست که با اعتماد به نفس کامل از آنچه خداوند بر سر راهت قرار مي دهد استفاده کني .

هيچ چيز براي خدا غير ممکن نيست .

 

به ياد داشته باش :

به خدايت نگو که چقدر مشکلاتت بزرگ است ،

به مشکلاتت بگو که چقدر خدايت بزرگ است

 

 

     حسین ، کشته دیروز و رهبر روز است

                                                     قیام اوست ، که پیوسته نهضت آموز است
      تمام زندگی او ، عقیده بود و جهاد
                                                     اگر چه مدت جنگ حسین ، یک روز است



ادامه مطلب ...
24 / 8 / 1391برچسب:, :: 10:40 ::  نويسنده : ایمان شرافت

ابوالحسن، علی بن محمد بن علی بن موسی الهادی النقی العسکری، دهمین امام شیعیان که از وی با عنوان امام علیّ نقی یا امام هادی یاد می‌کنند. جز هادی، معروفترین لقب او نقی است. نام او، «علی» و کنیه‌اش «ابوالحسن ثالث» و از القابش نقی، هادی، امین، طیب، ناصح و مرتضی را ذکر کرده‌اند. شیعیان وی را با فرزندش حسن بن علی، «امامین عسکریین» می‌خوانند، زیرا در شهر نظامی سامراء (عسکر)، زیر نظر خلفای عباسی بودند. زندگی او مصادف با ضعف عباسیان بود. از او رساله‌ای در جبر و اختیار و چند زیارت نقل شده‌است. منابع شیعیان کرامات بسیاری را به او نسبت می‌دهند.



ادامه مطلب ...

غدیر خمنام ناحیه‌ای میانمکهومدینهاست کهپیامبر اسلامدرحجةالوداع،علیرا «ولی» پس از خود اعلام کرد. ۱۸ذی‌الحجه، سال‌روز این واقعه میانشیعیانبهعید غدیر خم شهرت دارد

 



ادامه مطلب ...

عید قُربانیاگوسپندکُشان(بهعربی: عید الأضحی)روز دهم ماه قمری ذی الحجه، مصادف با عید قربان از گرامیترین عیدهای مسلمانان است که به یادابراهیمو فرزندشاسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.



ادامه مطلب ...

         دردا كه گشت با من، بیگانه یارجانی           با دست خود مرا كشت، لب تشنه درجوانی

من از نفس فتادم ، بر خاك رخ نهادم                   او می زند به مرگم ، لبخند شادمانی

 



ادامه مطلب ...

4 / 7 / 1391برچسب:, :: 7:59 ::  نويسنده : ایمان شرافت


 از این همه انزوا مردد شده ام                 دیوانه رنگ زرد گنبد شده ام

    امروز دلم حال کبوتر دارد                     انگار که بی قرار مشهد شده ام



ادامه مطلب ...

صدای گریه می‏ آید … صدای ضجه فرشتگان بقیع ، امشب دوباره ،

در خاک تو خورشیدی خواهد دمید و ستاره‏ا به آسمان خواهند شتافت

20 / 6 / 1391برچسب:, :: 8:56 ::  نويسنده : ایمان شرافت
علائم ظهور امام زمان (عج)
 
امام جعفر صادق (علیه السلام) درباره علائم عمومی آخر الزمان به حمران بن اعین فرمودند:
هرگاه دیدی که لهو و لعب آشکار گشت و کسیکه از کنار آن عبور می کند جلوگیری نمی نماید، یا کسی قادر به جلوگیری آن نیست. و دیدی که مرد با شرافت در پیش دشمنی که از او و قدرتش وحشت دارد خوار می گردد، و دیدی که مقربان حکام کسانی هستند که به ما اهلبیت ناسزا گویند، و دیدی که دوستان ما شهادتشان در محکمه پذیرفته نمی شود، و دیدی که به سخنان دروغ رغبت پیدا می شود، و دیدی که شنیدن تلاوت قرآن برمردم گران و شنیدن سخنان باطل برای مردم آسان است، و دیدی که همسایه از ترس زبان همسایه اش به وی احترام میگذارد، و دیدی که احکام الهی تعطیل شده.
هرگاه دیدی که عمل شنیع زنا شایع شده، و دیدی که غیبت ملیح محسوب می شود و مردم یکدیگر را به آن مژده می دهند، و دیدی که حج و جهاد را برای غیر خدا طلب می کنند، و دیدی که ویرانی بیش از عمران و آبادی است، و دیدی که گذران مرد از راه راه کم فروشی تأمین می شود، و دیدی که نماز سبک شمرده می شود، و دیدی که مرد مال بسیاری دارد ولی اصلاً وجوهات شرعی آن را نمی دهد، و دیدی که مردم دور کسی را گرفته اند که قدرت را در دست دارد.
هرگاه دیدی که روی منبرها به مردم دستور تقوا و پارسایی می دهند ولی خود گوینده به گفته خود عمل نمی کند، و دیدی که اوقات نماز را سبک می شمارند، و دیدی که همت مردم شکم و عورت آنهاست و از خوردن و ارتکاب عمل حرام باک ندارند، و دیدی که دنیا به آنها روی آورده،
و خلاصه هرگاه دیدی که اَعلام حق کهنه شده خود را نگاهدار و برای نجات خود از این مهالک به خداوند پناه ببر و بدان که مردم با این نافرمانی ها مستحق عذاب اند.
اگر عذاب برآنها فرود آمد و تو درمیان آنها بودی باید بشتابی بسوی رحمت حق تا از کیفری که آنها به واسطه سرپیچی از فرمان خدا می بینند بیرون بیائی، و بدان که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی گرداند.
 

پی نوشت ها:
بحارالانوار ، جلد 13 ، ص 1040
18 / 6 / 1391برچسب:, :: 9:16 ::  نويسنده : ایمان شرافت

خدایا

چگونه سر بالا بگیرم و به درگاهت بیایم و بگویم :

الهی العفو ... که عفو و بخششت را می طلبم

اما باز هم جلوی نفسم را نمی گیرم ؟

چگونه شرمسارت نباشم در حالیکه هر چه جور و جفا از من می بینی

باز هم رشته ی مهر و دوستی ات را نمی گسلی و رهایم نمی کنی؟

چگونه ادعای بندگی کنم در حالیکه خود می دانم عبد تو نبودم و بنده ی نفس بودم؟

اما مهربان خالقم!

تنها چیزی که می توانم بگویم این است که با همه ی شرمندگی هایم ادعا می کنم که بنده ی تو هستم

و تنها کلامی برایت بگویم که نکند عمر به سر آید و این کلام را نگفته باشم

خدایا! ساده بگویم ... دوستت دارم

خدایا قلبم تشنه نور و عشق توست

هر روز به افكار و آرزوهایم بیا

به رویاهایم، در خنده هایم و اشكهایم

 
از سر رحمتت در فراموشی هایم پدیدار شو

به عبادتم ، به كار ، زندگی و مرگم بیا

 
خدایا
... یاریم كن تا به این مقام برسم كه احساس كنم كه كسی از من غنی تر نیست

زیرا از عشق و شادی برخوردارم

یاریم كن تا به این مقام برسم كه فقط تو را داشته باشم و لطف و عشق تو مرا لبریز كند

به این مقام برسم كه بگویم

بیا فقر ، بیا درد

 
وقتی كه خدا شهریار قلب من است

 
هیچ گزندی به من نمیرسد

همه چیز میگذرد

مانند رویا می آیند و می روند

من در شادی بی مرگی هستم و ترسی ندارم

زیرا كه او در من ساكن است

و سایه جاودانه او بر روح من حكمــفرماست

و اینک دستم را بر آستانت بلند می کنم که دستگیرم باشی

تو همانی که من می خواهم . پس مرا همان کن که تو می خواهی

آه خدایا ......

نرم افزار «وادی» اولین نرم افزار موبایلی جامع مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور است که به همت جمعی از طلبه های مدرسه علمیه علوی قم (گروه نرم افزاری شهید سید مهدی نقیبی راد ) تهیه شده است .
هدف از ساخت این نرم افزار، گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و آشنا کردن نسل سوم انقلاب با دوران هشت ساله دفاع مقدس می باشد.

محتوای ارزشمند این نرم افزار عبارتست از :

1) معرفی مناطق عملیاتی شامل مناطق جنگی جنوب و غرب :


در این نرم افزار مجموعاً 33 منطقه عملیاتی در قالب دو بخش مناطق عملیاتی جنوب (شامل 15 منطقه عملیاتی دوکوهه، دزفول، منطقه عملیاتی فتح المبین، آبادان ،خلیج فارس، اروند رود، پل بعثت، هویزه، دهلاویه، خرمشهر ، شلمچه، نهر خین، فکه، چژابه و طلاییه) و مناطق عملیاتی غرب (تقسیم شده به سه استان و مجموعاً شامل 18 منطقه عملیاتی كرمانشاه، پاوه، تنگة چهار زبر(مرصاد)، محور اسلام آباد و كرندغرب و سرپل ذهاب، پادگان ابوذر، ارتفاعات بازي‌دراز، قصر شيرين، خسروي، گيلانغرب، سومار، تنگة حاجيان، سنندج، سردشت، قوچ‌سلطان، بانه، دزلي، مریوان، حلبچه و مهران) معرفی می گردد.


2) زندگینامه 13 تن از سرداران شهید:


شامل زندگینامه شهدای والامقام : آبشناسان، محمد تقی رضوی، احمد متوسلیان، عباس بابایی، منفرد نیاکی، بهنام محمدی، نادر مهدوی، مصطفی چمران، عبدالله میثمی، حسین خرازی، مجید بقایی و سیدحسین علم الهدی.


3) 85 قطعه عکس از 10 منطقه عملیاتی .


4) روز شمار جنگ از سال 1359 تا 1367.


5) خلاصه ای از ابتدا تا انتهای وقایع جنگ.


6) سخنانی حکیمانه از امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مد ظله) پیرامون دفاع مقدس و مناطق جنگی.



اين نرم افزار به صورت جاوا بوده و بر روي اکثر گوشي ها قابل اجراست.



جهت دریافت این نرم‌افزار می توانید از طریق زیر اقدام نمایید :
دریافت نسخه کامل نرم افزار وادی با حجم 1.40 MB

برای استفاده از نرم افزار کافی است فایل دریافت شده را با استفاده از بلوتوث يا کابل و يا دستگاه کارت ريدر به تلفن همراه خود انتقال داده و آن را نصب نمایید .

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد

درباره وبلاگ

ما در انتظار رؤیت خورشیدیم... با سلام به وبلاگ « پسران بد ... » خوش آمدین لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه هر چه بهتر شدن مطالب یاری فرمایید.
آخرین مطالب
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 789
بازدید کل : 124911
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1